Дата публикации 18.12.2020
Банківська система не залишилася осторонь від потрясінь пандемії та була змушена швидко адаптуватися до нової реальності
Тетяна Путінцева, Голова Правління Комерційного Індустріального Банку. Фото: КІБ share
Поточна глобальна пандемія коронавірусної інфекції COVID-19 стала найсильнішим каталізатором змін у всіх сферах життєдіяльності людини. Навіть найсильніші економіки світу зазнали відчутних потрясінь. Змінилася соціальна поведінка людей та їх звичний спосіб життя. Банківська система не тільки не залишилася осторонь, а була змушена швидко адаптуватися до нових викликів.
Як банківська система пройшла 2020 рік, а також про виклики 2021 року розповіла Тетяна Путінцева, Голова Правління Комерційного Індустріального Банку.
Як банківська система України пережила цей рік і, зокрема, ваш банк?
— Рік був непростим як для банківської системи, так і для бізнесу. Ця криза не схожа на попередні, які ми пройшли у 2008 і 2014 роках. Вона торкнулася всіх країн світу, а наша економіка сильно залежить від того, що відбувається на зовнішніх ринках. Але попри складний період і його наслідки банківська система почуває себе нормально. Національний банк України вживав дуже ефективні та своєчасні заходи для забезпечення стабільності й запасу міцності для банківської системи.
За три квартали 2020 року банки зафіксували 37,6 млрд грн чистого прибутку. Це на 22% нижче за аналогічний період минулого року, але з урахуванням ринкових умов такий результат непоганий. Наприклад, в ІІІ кварталі 2020 року фінансовий результат банків склав 13,8 млрд грн, що в 1,8 рази більше результату II кварталу поточного року.
Основними причинами більш низького фінансового результату є: зниження бізнес активності, скорочення попиту на кредити та банківські послуги, збільшення неплатежів за кредитами та формування резервів. Все це позначається на процентних і комісійних доходах банків. Темпи збільшення комісійного і процентного доходу були найнижчими за останні 4 роки.
Водночас прибутковість Комерційного Індустріального Банку була вищою ніж у конкурентів. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року чистий процентний дохід банку збільшено на 27%, чистий комісійний дохід — на 37%, торговий результат — на 86%. Це істотно вище ніж по банківській системі та краще, ніж результати по групі наших конкурентів.
Слід також зазначити, що ми продовжуємо динамічно розвиватися за основними показниками банківської діяльності. Активи банку за 3 квартали 2020 року зросли на 67%, кредитний портфель на 29%, кошти клієнтів на 63%. По банківській системі ці показники становлять 14%, 3% і 18% відповідно.
Які тенденції 2020 року сформувалися в банківській системі України та чи збережуться вони у 2021 році?
— Головною тенденцією цього року можна вважати збільшення обсягу безготівкових розрахунків і переказів, а також кількості користувачів електронними онлайн-сервісами. У зв’язку з цим на ринку збільшилася кількість пропозицій як від банків, так і від фінтехкомпаній, включаючи нові мобільні додатки необанків.
Банки активно оптимізовували бізнес-процеси, проводили типізацію клієнтів і стандартизацію наявних процедур для інтеграції в онлайн сервіси. Це дало можливість істотно розвантажити відділення від відвідування за стандартними операціями як для індивідуальних клієнтів, так і для клієнтів МСБ.
Клієнтам малого та середнього бізнесу дісталося найбільше. Постраждали цілі сектори бізнесу, особливо це торкнулося сфери послуг. Ця категорія клієнтів для нас пріоритетна, ми з розумінням ставимося до ситуації, що склалася і завжди намагаємося йти клієнтам назустріч, наскільки це можливо. Для нас клієнт — найвища цінність, тому завдання нашого банку не тільки надати весь комплекс послуг і сервісів, а стати надійним партнером і фінансовим консультантом, особливо в такий складний період.
Цього року більшість клієнтів, особливо нових, зверталося до нас саме за консультаційною допомогою. У багатьох банках, через стандартизацію процедур і оптимізацію бізнес-процесів, клієнтам з нестандартними запитами стали приділяти менше часу, а іноді й зовсім відмовляти в консультаційній підтримці. Розв’язання нестандартних задач та індивідуальний підхід до кожного клієнта — це основа нашої бізнес-моделі. В цьому році за результатами конкурсу "Банк року — 2020" Комерційний Індустріальний Банк переміг в номінації "Кращий Банк з індивідуального підходу до Клієнтів".
Безумовно, тренд на діджиталізацію, що намітився останнім часом, буде зберігатися не тільки у 2021 році, а й стане одним з основних векторів розвитку банків на тривалий час. У третьому кварталі частка безконтактних транзакцій по картах склала 72% від загальної кількості транзакцій MasterCard в фізичному рітейлі. Рік тому цей показник становив трохи більш ніж 51%. За статистикою НБУ за липень 2020 року можна побачити зниження обороту платежів в торгових точках, але обороти в e-commerce та обороти Р2Р-переказів зростають з подвоєною силою. Це говорить про те, що тренд на діджитал буде лише посилюватися. Майбутнє рітейл банків за технологією OpenAPI, безшовним платіжними рішеннями, біометрією та електронною комерцією".
Читайте также:
Как во время кризиса увеличить прибыль и продолжить развиваться — Татьяна Путинцева, КИБ
Для нашого банку роздрібний бізнес є сервісним, ми постійно працюємо над розвитком банківських сервісів в онлайн, включаючи е-commerce. Але особливу увагу ми приділяємо створенню можливостей для розвитку малого та середнього бізнесу: постійно працюємо над бізнес кейсами, створюємо комплексні рішення, які вирішують бізнес задачі наших клієнтів максимально швидко та з мінімальними витратами.
Цей рік, який Times назвав "гіршим" в історії, закінчується. Що Ви побажаєте нашим читачам напередодні новорічних свят?
— Українці завжди були дуже позитивними, а також стійкими до будь-яких криз завдяки своїй винахідливості. Такі якості заслуговують на повагу. Напередодні новорічних свят всім хочу побажати зберігати оптимізм, не втрачати самоконтроль і впевненість в собі. Нехай у Ваших домівках буде достаток і сімейний затишок! З Новим роком, що надходить, та Різдвом Христовим!
Нагадаємо, Комерційний Індустріальний Банк (АТ "КІБ") — універсальний банк, заснований в 1993 році з повним спектром фінансових послуг для корпоративних і приватних клієнтів. Мережа банку налічує 38 відділень в різних регіонах України. АТ "КІБ" виконує всі економічні нормативи, які встановлені НБУ відповідно до законодавства.
Читайте также:
В 2020 году каждая девятая платежная операция в Украине осуществлялась с помощью гаджетов
Тетяна Путінцева має банківський досвід понад 20 років, 13 з яких — на керівних посадах. Починала з посади економіста відділення і через кілька років стала керівником одного з відділень "Приватбанку". З 2006 року Тетяна Володимирівна обіймала посаду заступника Голови Правління.
Працювала в керівному складі ПАТ "Промінвестбанк", АТ "Сведбанк", АКБ "ТАС-Комерцбанк", ВАТ КБ "Південкомбанк". З 2013 року обіймала посаду заступника Голови Правління АТ "ТАСкомбанк" — керівника Східного регіону. Призначено Головою Правління Комерційного Індустріального Банку з квітня 2018 року.
Загрузка…