Не відкриємо великого секрету, якщо зазначимо, що броварські ФБ-групи заполонили дописи від «закритих профілів», що масово поширюють та коментують певні теми — переважно, невдоволені діями місцевої влади. Те, що ці профілі скоординовані між собою та діють узгоджено, переконалися, коли дослідили контент, який поширюють ці акаунти: переважно він або проросійський, або «псевдопатріотичний» і такий, що підтримує опір питанням мобілізації, військової підтоговки, тощо. Пропонуємо вашій увазі конкретний кейс, який доводить, що за атаками за політичну партію «Голос» та атаками на волонтерську сіпльноту стоять одні й ті самі люди, що управляють цими акаунтами.
За три дні до місцевих виборів у січні 2021 року акаунт «Світлана Красівська» (та ще низка акаунтів) масово поширив допис про те, що в с. Требухів роздають газети партії «Голос» разом з …500 грн. Ніким і нічим ця інформація не підтвердилася, крім фото газети з купюрою 500 грн. Жодних посилань на джерело, прізвище, адресу, обставини, звісно, не було. Але ця інформація потрапила до паперової газети видання Громадський Ревізор. Бровари А також з сайту цього видання, цей матеріал репостили топ-чиновники міської ради!!! Матеріал з сайту прибрали, але за кілька днів ПІСЛЯ ВИБОРІВ. Тобто, «провокацію» «ЗМІ» відпраювало на повну.
В той час, як ця інформація про газети «Голосу» та 500 грн ширилася групами, з акаунту «Козлова Ангеліна» також поширився заклик повідомити інформацію, чи хтось знайомий із «Світланою Красівською», чи це реальна людина. На заклик ніхто не відгукнувся, отже, серед учасників УСІХ броварських ФБ-груп ніхто не знайомий з такою людиною. Посилання на фото акаунту «Світлана Красівська» — на фото.
Щиро здивувало, що після виборів акаунт не загубився, а у червні 2021 року …активно поширював у броварських групах рекламну інформацію, що стосувалася партії «Рідний дім» та роботи фракції цієї партії у Броварській міській раді. Таким чином, акаунт тісно повязаний саме з цією партією. Доказ: скрин — номер два.
Більш того, ми готували окремий матеріал, як фейкові акаунти, які напряму причетні до поширення фейкової інформації про газету «Голосу» та 500 грн, у червні 2022 року узгоджено поширювали «замовний матеріал» з певного сайту проти міського голови Про жабу і гадюку. Цікаво, що на той час фракція «Рідний дім» голосувала синхронно з «монобільшістю» Ігоря Сапожка — що не завадило їм замовляти та поширювати проти нього «критичні матеріали».
Але як же ж ми здивувалися, коли акаунт «Світлана Красівська» знову сплив у коментарях, але вже під дописами …секретаря Броварської міської ради Сергія Богуцького. Дописи цього політика коментують одні й ті самі фейкові акаунти чи закриті профілі, під кожним дописом — одні й ті самі, з однаковою риторикою. У тому числі акаунт «Світлана Красівська» у «мегапатріотичному стилі», коментує допис про виділення 10,0 млн грн на певну військову частину. За збігом обставин керівник цього війського підрозділу — «кум» голови фракції «Рідний дім» Вікторії Коваленко.
Ну й «вишенка на торті»: акаунт «Світлана Красівська» «відмітилися» у коментах під час спланованої травлі щодо Лідія Сичова — волонтерки та директорки БФ «Нова стихія».
Отже, ПРОСТО ФАКТ: профілі, що «підтримують» дописи Сергія Богуцького та поширюють рекламну інформацію про фракцію «Рідний дім», причетні до атак на «Голос» та волонтерську спільноту.
Технологія «інтернет тролів»: наскільки вона небезпечна
Масові «сплаовані атаки» відбуваються в першу чергу на репутацію політика чи громадського діяча — і насправді їй шкодять. Чи впливають такі технології на вибори — питання спірне та залежить від того, на який сегмент виборців та яку «виборчу технологію» розраховує політик чи партія.Наприклад, не секрет, що міський голова та його команда з трьох політичних партій чітко орієнтуються на «адмінресурс». Тобто за нього проголосують ті, хто хоче й далі працювати в комунальних закладах чи підприємствах за доволі ринкові зарплати та за умови низьких вимог до якості роботи. А ті, хто хоче працювати в них же, але на керівних посадах, забезпечать явку та «правильне голосування». Тому за свою репутацію учасникам списків можна не хвилюватися: за них голосують не тому, що вони подобаються, а тому що «на роботі попросили» і — інколи — й «простимулювали». Тому міський голова не витрачатиме свої ресурси на організацію «підтримки у соц мережах від фейкових акаунтів»: досвід останніх трьох місцевих виборів довів, що «ниття у ФБ» на результати виборів майже не впливає.
Також є й будуть надалі партії, що «основну ставку» роблять на «скупку голосів», а все «рекламне просування партії» здійснюється, щоб відволікти увагу від цього. У таких партій також немає підстав хвилюватися за свою репутацію у соцмережах: їх підтримуватимуть на виборах «спостерігачі», яких можна винаймати тисячами за певну суму коштів.
Атаки фейкових акаунтів можуть зіпсувати репутацію тих, хто насправді сподівається на підтримку виборців без застосування «виборчих технологій». Але це не означає, що над інститутом репутації не варто працювати, а ці «атаки» — відбивати поширенням достовірної інформації. Неспростовний факт полягає у тому, що подібні атаки на політичних опонентів в Броварах НЕВІДВОРОТНІ. Потрібно це враховувати та ефективно цьому протистояти.