Фото: Тарас ПОДОЛЯН
Повністю роботизовані великовантажні автомобілі почнуть працювати на Єристівському гірничо-збагачувальному комбінаті Полтавської області до кінця 2021 року. Їздитимуть у кар’єрі без водіїв. Команди і маршрути отримуватимуть від диспетчерів.
Перші шість 220-тонних автомобілів Caterpillar мають поїхати самостійно вже до кінця цього року, каже гендиректор Єристівського ГЗК Крістофер Метью Соціо.
«Зараз диспетчер відправляє указання в бортовий комп’ютер автомобіля. Він інформує водія. Наприклад, про перебудування маршруту. І шофер підлаштовується. Автоматизація передбачає, що указання машина почне виконувати самостійно. Багато водіїв бояться, що втратять роботу. Це не так. Людей перевчимо працювати по-іншому. Вони отримають нові уміння, які покращать їх роботу. На комбінаті не буде скорочень», — сказав Соціо.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Ferrexpo за минулий рік сплатила понад 2,8 млрд грн податків і зборів
Автоматизація автомобілів має проходити поетапно, упевнений керівник ГЗК.
«Система має бути відшліфована і не давати збоїв. Бо наш пріоритет — безпека. Автоматизація матиме багато функцій, які допомагатимуть попередити різні ситуації. Машина буде спинятися, якщо втрачатимемо із нею GPS-зв’язок або по дорозі буде якась перешкода», — додав Крістофер Метью Соціо.
Після відшліфування роботи автоматизованих машин на Єристівському ГЗК, вони почнуть з’являтися і на Полтавському гірничо-збагачувальному комбінаті, який добуває залізну руду із більшого кар’єру.
Єристівський ГЗК має 15 автомобілів, які здатні перевозити 220 тон вантажу. Вартість однієї такої машини: $4 — 4,5 млн.